Idag är början på resten av mitt liv

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Långis »

Jag har sagt upp mig från jobbet, jobbar sista dagen i slutet på Juli. Hade sökt studier, men kom inte in, så nu flyttar jag till södra Sverige, kastar allt jag äger och börjar om från början.
En vän frågade om detta var min variant av 30-års krisen. Svaret är JA. Jag börjar bli för gammal för att kunna göra allt det jag aldrig gjorde som ung, så nu tar jag en sista chans att få uppleva lite saker.
Söker jobb i utlandet och har lite andra planer. kanske blir det Nya Zeeland ett år, vi får se. Just nu är det jävligt oklart iallafall. Vad fan ska jag göra?
Last edited by Långis on 21 Jul 2010, 19:41, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Idag är början på resten av mitt liv

Post by E-M »

Har du inte sett filmen "Into the wild"? Den baseras på en sann berättelse om en kille som tröttnade på allt. En dag klippte han sönder alla sina bankomatkort och id-handlingar, bröt kontakten med familj och vänner och gav sig ut med en ryggsäck för att vandra till en övergiven buss på Alaska.

Skämt och sido. Låter roligt att du hittar på något nytt. Är lite tråkigt med folk som fastnar i ett mönster.

Det är inget du drömmer om att bli? Kanske starta eget?
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Jungbacka Erik »

Men va fan LP, har du gone Thelma and Louise on us nu? Image
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Långis »

Roligt att båda era exempel slutar med död och elände. Jag hade inte tänkt lämna in än...
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by ozzman »

Kör på långis!
Det enda man ångrar när man blir äldre är det man aldrig gjorde.
Själv undrar jag ofta vad som hänt om jag tagit ett jobberbjudande jag hade i Italien i slutet av 90-talet.

Om inte annat så finns det i alla fall bra mycket mindre mygg än i norra Sverige
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Långis »

Skitsmale Sigge wrote:Ska du lägga ner hemsidan då??

HAr du jobb dit du flyttar? vad ska du leva på annars?

Modigt gjort i alla fall! Inte svårt att klippa med släkt och vänner?

Menar du bokstavligen slänger allt du äger??
Nej, hemsidan ska vara kvar, men kanske fixar jag nån standin som kan sköta uppdateringar om jag försvinner. Nån som är sugen?
Jag har inget jobb ännu. Första delmålet är att ta mig härifrån, sen har jag hela världen att leka med. Hoppas att fiskeindustrin i Norge har något att erbjuda så att jag kan få ihop en slant till en årslång resa till Nya Zeeland, men jag vet inte hur det är med det där numera. Ska ringa runt imorgon.

Det mesta i möbelväg är sålt och resten ska kastas. Köksprylar arkiveras. Allt jag tar med mig är 2 kartonger med kläder och min tandborste.
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by ronka »

Image Detta är nog början på resten av ditt liv,modigt och strongt av dig må jag säga lycka till på denna livets resa! Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Jungbacka Erik »

Det är inte utan att man avundas dig litet Långeman. Själv har jag rötterna för djupt i den österbottniska myllan men man kan ju aldrig veta vad livet tar för vändningar. Önskar dig all lycka vad du än görImage
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by uy »

Eddiesmalingen, då? Du har väl inte kasta den, hoppas jag Image

Som sagt, väldigt modigt gjort! Ibland har jag själv känt att det vore skönt att bara lämna allt och åka någonstans. men för min del brukar tankarna stanna när jag fråga mig själv "Jaha, och vart ska jag åka, då?".
Skitarna ska va' lika långa i år
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Långis »

uy wrote:Eddiesmalingen, då? Du har väl inte kasta den, hoppas jag Image

Som sagt, väldigt modigt gjort! Ibland har jag själv känt att det vore skönt att bara lämna allt och åka någonstans. men för min del brukar tankarna stanna när jag fråga mig själv "Jaha, och vart ska jag åka, då?".
nej för för fan, eddiesamlingen är såklart kvar. Den arkiveras hos föräldrarna. Nån gång kommer jag säkert stadga mig, men tills vidare gäller devisen: "Wherever i lay my pung is home"
Last edited by Långis on 23 Jul 2010, 23:02, edited 1 time in total.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Idag är början på resten av mitt liv

Post by overkill »

Ha, var ju synd att du inte tänkte kasta Eddie-samlingen, då hade jag kunnat vara den barmhertiga samariten och avlastat dig genom att ta den Image

Nej, skämt åtsido, hoppas du kommer på nått vettigt. Norge kan vara en idé, har 2 kompisar som jobbar däruppe. Den ene kör ut "Övertidsmat" (ja, det kallas så, och är precis vad det låter som) och den andre jobbar som Kyltekniker, han reparerar och sätter ihop kylar & frysar i butiker. Man tjänar rätt bra generellt nästan oavsett vad man gör, men har också lite högre omkostnader jämfört med här hemma. I princip allt är rövadyrt i vårt grannland till väster.
edit: grannland i väster menar jag naturligtvis, inte öster. Image

Trist att du inte kom in på nån av utbildningarna du hade sökt förresten. Men som nån skrev ovan så har du väl nån form av plan B ifall det skiter sig med jobb etc? Image
Last edited by overkill on 26 Jul 2010, 10:27, edited 1 time in total.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

Idag är början på resten av mitt liv

Post by ELN »

Go Långpanna!!! Jag vet precis vad jag vill/skall göra när jag jobbat ihop lite besparingar. Jag skall till USA och frilansa som trucker där! Sova i bilen (om de går bra i en 740 så är det en fröjd i en jänkarlastbil) ta livet som de kommer och se mig om. Kan tänka mig att stanna där några år för att sedan se mer av världen. Inte helt bryta kontakten hem, men kanske aldrig flyttar hem igen. Image Fan tufft gjort Spekis!
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Eddie »

Hur långt har du kommit än?
Håll oss gärna lite uppdaterade med dina bravader.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Långis »

Eddie wrote:Hur långt har du kommit än?
Håll oss gärna lite uppdaterade med dina bravader.
Ja, just nu befinner jag mig i Mariestad och ett intensivt jobbsökande. Söker allt, men mycket i Norge och ska ringa några fiskeindustrier på Måndag.

Men nu är det lite nervöst....
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Idag är början på resten av mitt liv

Post by Eddie »

Det kan inte mer än att gå åt helvete, och vad kan hända om det går åt helvete?

Det är väl därför man gör en sån här grej, slippa känna press och att det inte gör något om allt skiter sig.

Hoppas du hittar något att livnära dig på snart Image
Post Reply