katastrofalaomslag

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

katastrofalaomslag

Post by herrskogstrand »

En Blogg med katastrofala vinyl omslag
http://katastrofalaomslag.blogspot.com/
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

katastrofalaomslag

Post by ozzman »

Den var briljant. Tänk att snart är omslagens tid förbi. På sin höjd kommer det väl att finnas en JPG-bild bifogad när man laddar ner musiken.
Lite sorgligt egentligen.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

katastrofalaomslag

Post by Jungbacka Erik »

Så sant JW, men på lördag är det skivmässa i stan och då skall det hamstras LP-skivor Image
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

katastrofalaomslag

Post by herrskogstrand »

Jungbacka Erik wrote:Så sant JW, men på lördag är det skivmässa i stan och då skall det hamstras LP-skivor Image
låter trevligt Jonbocken, men hur stor LP samlig har du?
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

katastrofalaomslag

Post by retepnoslack »

Jag tyckte inte alla var så katastrofala. Image
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

katastrofalaomslag

Post by herrskogstrand »

RetepNoslack wrote:Jag tyckte inte alla var så katastrofala. Image
Nej inte alla man en del är ju riktigt kass
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

katastrofalaomslag

Post by ozzman »

Jungbacka Erik wrote:Så sant JW, men på lördag är det skivmässa i stan och då skall det hamstras LP-skivor Image
Om jag hade haft en skivspelare så hade jag nog också börjat samla en del, tyvärr börjar ju gamla LP-skivor i bra skick bli så förbannat dyra.
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

katastrofalaomslag

Post by herrskogstrand »

här har vi ett riktigt Guldkorn
titta på blicken på manen längest till vänster Image
http://2.bp.blogspot.com/_2XHxqgMF4mw/S ... sterix.jpg he he he Image
och vilken färg kombinationImage












Last edited by herrskogstrand on 18 Jan 2011, 17:08, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

katastrofalaomslag

Post by Jungbacka Erik »

Herrskogstrand wrote:låter trevligt Jonbocken, men hur stor LP samlig har du?
Inte alls stor. Har det mesta på CD men jag köper någon/ några skivor på loppis då man hittar någon pärla. Mest blir det då 80-tals hårdrock.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

katastrofalaomslag

Post by Jungbacka Erik »

Josey Wales wrote:Om jag hade haft en skivspelare så hade jag nog också börjat samla en del, tyvärr börjar ju gamla LP-skivor i bra skick bli så förbannat dyra.
Dom har blivit det, och efterfrågan verkar ju stiga nu då folk har börjat få upp ögonen (och öronen) för vinyl igen. På skivmässan brukar man dock kunna hitta ganska förmånliga LP då försäljarna konkurrerar litet om köparna.
ELN
Levertransplanterad
Posts: 2713
Joined: 06 May 2008, 07:38
Location: Strömstad

katastrofalaomslag

Post by ELN »

Haha, finns massa helt löss omslag, jag fick en bok av morsan med omslag från dansband... helt sjukt Image
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

katastrofalaomslag

Post by ozzman »

Jungbacken:

Så vitt jag förstått så är det precis den typen av musik som jag gillar som blivit dyr. Gammal hederlig 70- och 80-tals metal, gärna lite udda utgåvor.
Jag såg exempelvis att ett ex i bra skick av Ride the lightning kostade 249:- på ett ställe. Maxisingeln Creeping death (jag tro det är den med Am I evil) kostade 299:- och då är det inte ens versionen med bildskiva.

Jag hade en gång i tiden en ganska stor AC/DC-samling som nog varit värd en slant idag.
Bland annat hade jag Highway to hell i gul vinyl, tysklandspressad som jag förstått skall vara värd en hel del idag, jag tittade också lite snabbt på E-bay och en formad bildsingel med Guns for hire som jag också hade ligger idag på 50-60 pund.
Sedan hade jag en hoper singlar, bootlegs och bildmaxisinglar som säkert också kostar en del idag.
Tyvärr sålde jag hela trasket för 1500 spänn i början av 90-talet, för att kunna köpa sprit Image
ronka
Periodare
Posts: 443
Joined: 21 Oct 2004, 06:42
Location: Hemma
Contact:

katastrofalaomslag

Post by ronka »

Josey Wales wrote:Jungbacken:

Tyvärr sålde jag hela trasket för 1500 spänn i början av 90-talet, för att kunna köpa sprit Image
Haha känner igen mig sålde tre ölbackar i slutet av 70 talet med gamla vinylplattor många rariteter bla behövde pengar till bla sprit Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

katastrofalaomslag

Post by overkill »

Haha, ja de omslagen gick inte av för hackor.

Jag har f.ö. hört massor av historier om folk som sålde av sina vinyl-samlingar för struntsummor ibörjan av på 90-talet, för att skaffa det på CD istället. Men som sedan bittert ångrat det. Dåtidens Hifi-nördar pushade ju givetvis, som alltid, för allt som var nytt. I deras ögon är alltid det senaste alltid det bästa, det gamla skit, så då var ju vinyl bara skit, givetvis. Tyvärr så gick ju många på det och upptäckte senare att det inte bara var fördelar med CD-skivor.
och värdemässigt var det smartare att behålla sina vinyler. Beganade CD idag har inget större värde idag, bara udda grejer, medans gamla vinler kan vara riktigt dyra (det gäller ju förstås långt ifrån allt).

Idag säljs det ju mindre skivor överlag oavsett format, men vinlylen har ju börjat komma tillbaka mer och mer även om det aldrig kommer att sälja i några stora kvantiteter som på 70 och 80-talet. Men det säljs mer vinyler nu än på 90-talet då det i princip var helt ute.

Att betala för en mp3-fil är hur som helst något jag aldrig kommer att göra, även om det skulle råka följa med en JPG-fil också Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

katastrofalaomslag

Post by wiking »

LP-skivor är faktiskt rejält på fram marsch, så det kommer nog flera dåliga skivomslag Image
Post Reply