Vilken musik mår ni illa av?

Diskutera musik i alla former i detta forum
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

Som sagt var, vad för sorts musik/artister klarar ni inte av, personligen klarar jag inte rapp, hip hop, fjortistechno eller melodifestivalen o artister som jag inte tål e till exempel Justin Bieber, hatar han verkligen, så jävla överskattad Image

Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Vilken musik mår ni illa av?

Post by herrskogstrand »

Per Hummer wrote:Som sagt var, vad för sorts musik/artister klarar ni inte av, personligen klarar jag inte rapp, hip hop, fjortistechno eller melodifestivalen o artister som jag inte tål e till exempel Justin Bieber, hatar han verkligen, så jävla överskattad Image
De finns redan en tråd om detta

jag hatar i sort sett all Jävla Mainstream musik som spelas på Rix FM och likande, sen alla "tjej-idols band" som tex Tokio Hotel, Justin Bieber med fler klarar jag inte av,
ja listan med dålig musik kan göras lång
Last edited by herrskogstrand on 03 Feb 2011, 19:19, edited 1 time in total.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Vilken musik mår ni illa av?

Post by E-M »

Förr skulle jag nog säga att jag hatar allt förutom Eddie Meduza, 50-60-tal och Status Quo. Men jag har blivit lite tolerantare med åren Image

Det jag lyssnar på är i och för sig fortfarande Eddie Meduza, 50-60-tal och Status Quo. Däremot finns det annan musik som jag kan tycka är helt okej och inte ratar även om jag inte lyssnar på det.

Nog om det, till själva frågan. Den musik som jag blir nästan förbannad på och inte tål, om man ska se till genere, är: Hip-hop, rap, techno och sk. dödsmetall.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

E-M wrote:Förr skulle jag nog säga att jag hatar allt förutom Eddie Meduza, 50-60-tal och Status Quo. Men jag har blivit lite tolerantare med åren Image

Det jag lyssnar på är i och för sig fortfarande Eddie Meduza, 50-60-tal och Status Quo. Däremot finns det annan musik som jag kan tycka är helt okej och inte ratar även om jag inte lyssnar på det.

Nog om det, till själva frågan. Den musik som jag blir nästan förbannad på och inte tål, om man ska se till genere, är: Hip-hop, rap, techno och sk. dödsmetall.
Same thing here, "dödsmetall" e inget vidare, man fattar icke va di sjunger om Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

Herrskogstrand wrote:De finns redan en tråd om detta

jag hatar i sort sett all Jävla Mainstream musik som spelas på Rix FM och likande, sen alla "tjej-idols band" som tex Tokio Hotel, Justin Bieber med fler klarar jag inte av,
ja listan med dålig musik kan göras lång
Alltför lång Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Vilken musik mår ni illa av?

Post by herrskogstrand »

Per Hummer wrote:Same thing here, "dödsmetall" e inget vidare, man fattar icke va di sjunger om Image
"dödsmetall" är riktigt uselt men dom spelar riktiga intrument skilnad till från Hipp Hopp, Techno med fler
där dom bara använder digitala efkter och trum maskiner använd, de är synd att mesta bara görs kass musik nu för tiden
Last edited by herrskogstrand on 05 Feb 2011, 16:56, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

Herrskogstrand wrote:"dödsmetall" är riktigt uselt men dom spelar riktiga intrument skilnad till från Hipp Hopp, Techno med fler
där dom bara använder digitala efkter och trum maskiner använd, de är synd att mesta bara görs kass musik nu för tiden
Väldigt synd, varför måste alla bra musiker dö?
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Vilken musik mår ni illa av?

Post by herrskogstrand »

Sen har vi så kallade "Noise musiken" som inte är musik utan bara massa oljud som bara duger när skrämma bort borsan när man vill vara ifred, sen de mänger med kass musik folk lyssnar på som flesta i min genration som inte har nåt sinne för musik

Last edited by herrskogstrand on 05 Feb 2011, 18:17, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

Herrskogstrand wrote:Sen har vi så kallade "Noise musiken" som inte är musik utan bara massa oljud som duger bara när skrämma bort borsan när man vill vara ifred, sen de mänger med kass musik folk lyssnar på som flesta i min genration som inte har nåt sinne för musik
Samma sak som med bilar, exakt samma sak, förr var bilarna jättesnygga, nu är dom jättefula Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Vilken musik mår ni illa av?

Post by herrskogstrand »

Per Hummer wrote:Samma sak som med bilar, exakt samma sak, förr var bilarna jättesnygga, nu är dom jättefula Image
Nu för tiden verkar funktionen gå före utsendet
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

Herrskogstrand wrote:Nu för tiden verkar funktionen gå före utsendet
Tacka vet jag cruising, då får man se fina bilar o dessa bilar spelar fantastisk musik Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by retepnoslack »

"Per Hummers" iaktagelse och jämförelse med bilar och nutidens musik är klockren. Jag grämer mej bara, att jag inte kom på det själv och hann säga det före. Image

Det blir Techo och s.k. "Dance-musik", för mej. Jag har lite svårt, att höra skillnaden på dessa. Fabricerat datadynga, men jag tror inte jag blir illamående utav det. Jag är lite liberal på detta område.

Opera förstår jag mej inte på, men det räknas inte, då jag nog skulle ha tyckt om det, om jag hade förstått det hela. Jag respekterar operasångare, men inte Techo-artister.
Last edited by retepnoslack on 06 Feb 2011, 06:11, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

RetepNoslack wrote:"Per Hummers" iaktagelse och jämförelse med bilar och nutidens musik är klockren. Jag grämer mej bara, att jag inte kom på det själv och hann säga det före. Image

Det blir Techo och s.k. "Dance-musik", för mej. Jag har lite svårt, att höra skillnaden på dessa. Fabricerat datadynga, men jag tror inte jag blir illamående utav det. Jag är lite liberal på detta område.

Opera förstår jag mej inte på, men det räknas inte, då jag nog skulle ha tyckt om det, om jag hade förstått det hela. Jag respekterar operasångare, men inte Techo-artister.
Angående jämförelsen med bilarna o musiken så behöver du inte skämmas, jag tycker du brukar komma på bra saker hela tiden som brukar ge mig en tankeställare Image

O ja, technoartister behöver varken visas eller höras nånstans i världa
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

Vilken musik mår ni illa av?

Post by herrskogstrand »

Per Hummer wrote:Angående jämförelsen med bilarna o musiken så behöver du inte skämmas, jag tycker du brukar komma på bra saker hela tiden som brukar ge mig en tankeställare Image

O ja, technoartister behöver varken visas eller höras nånstans i världa

Förr gjorde man musik i dag görs de mesta bara ljudefkter
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Vilken musik mår ni illa av?

Post by Evert Meduza »

Herrskogstrand wrote:Förr gjorde man musik i dag görs de mesta bara ljudefkter
Kanske om man gjorde allt sånt olagligt så man bara fick använda rediga instrument Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Post Reply