E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Diskutera Låtarna
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Långis »

Detta kan inte vara från en originalkassett.
Som sagt, luftwaffe i luften ska vara på nr 3 del 2 och "E. Originalet "Flygstriden över timbuktu" finns på Greatest Hits.
Hitler gaggar i nattmössan" ska bara finnas på Greatest Hits då den spelades in för att fylla ut bandet (enligt mail jag fick)
Sen vet jag inte riktigt om det är fel namn på "Nu har jag knullat morsan". Det är möjligt att det bara är att byta namn på den till "Jag vill runka balle", men jag har inte hört originalet.
Last edited by Långis on 29 Apr 2011, 13:18, edited 1 time in total.
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by herrskogstrand »

on 04/29/2011 at 13:16:57, Långpanna wrote: Sen vet jag inte riktigt om det är fel namn på "Nu har jag knullat morsan". Det är möjligt att det bara är att byta namn på den till "Jag vill runka balle", men jag har inte hört originalet. [/quote]

Men de kan ju va så att såldes två versioner av Nr.2 Jag vill Runka Balle är ju en låt på MUH
sen han säger ju inte ens frasen "Jag vill Runka Balle" i låten "Nu har jag knullat Morsan" , men är svårt att avgöra de korrekta låtnamnet

http://swemusic.se/eddie/MC/EM_eh&l_nr2_ll.htm den här låtlistan säger att sista låten är en nyinspeling av Jag vill Runka Balle från MUH


På Johnjohn´s sida står det bara "Runka Balle" antagligen har han trot att "Jag Vill Runka Balle" bara hete "Runka Balle" eller kan det handla om "Nu har Jag Knullat Morsan" efterom första menigen i låten är "Runka Runka Balle eller nåt i den stilen


Citat från Slim
Runka balle är en rejäl 50-talspop-pastisch, i princip samma låt som Jag vill runka balle på Mannen utan hjärna, men i en bättre och framförallt mer finslipad tagning

Det är lätt att skillja på "Jag Vill Runka Balle" och "Nu har jag Knullat Morsan" helt skilda melodier och rätt olika texter och helt andra framförande.

så de kan ha sålts två versioner av E.Hitler & Luftwaffe Nr 2
Last edited by herrskogstrand on 29 Apr 2011, 15:01, edited 1 time in total.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Långis »

Då den förra innehöll felaktigheter kommer så här den kompletta och 100% korrekta versionen. Ej ljudtvättad, men duger alldeles utmärkt.

http://luftkaffe.se/meduza/component/co ... /790-kuken
Last edited by Långis on 04 May 2011, 18:50, edited 1 time in total.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Evert Meduza »

on 05/04/2011 at 18:49:34, Långpanna wrote:Då den förra innehöll felaktigheter kommer så här den kompletta och 100% korrekta versionen. Ej ljudtvättad, men duger alldeles utmärkt.

http://luftkaffe.se/meduza/component/co ... /790-kuken [/quote]

Den versionen av "Jag vill runka balle" var underbar Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Evert Meduza »

on 05/04/2011 at 18:49:34, Långpanna wrote:Då den förra innehöll felaktigheter kommer så här den kompletta och 100% korrekta versionen. Ej ljudtvättad, men duger alldeles utmärkt.

http://luftkaffe.se/meduza/component/co ... /790-kuken [/quote]

Fast hur ska jag ladda ner Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Långis »

on 05/04/2011 at 19:04:46, Per Hummer wrote:Fast hur ska jag ladda ner Image [/quote]
Tryck på den stora gröna pilen. Funkar för mig.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Evert Meduza »

on 05/04/2011 at 19:10:44, Långpanna wrote:Tryck på den stora gröna pilen. Funkar för mig. [/quote]

Funkar tyvärr inte för mig, om du kan skicka den till mig så kan jag fixa lyriken till dig Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Långis »

on 05/04/2011 at 19:12:28, Per Hummer wrote:Funkar tyvärr inte för mig, om du kan skicka den till mig så kan jag fixa lyriken till dig Image [/quote]

Ser du den stora gröna pilen? Kanske har du stängt av popups. Testa att högerklicka och välj spara mål som.
Orkar inte hålla på att skicka...
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Evert Meduza »

on 05/04/2011 at 19:18:11, Långpanna wrote:Ser du den stora gröna pilen? Kanske har du stängt av popups. Testa att högerklicka och välj spara mål som.
Orkar inte hålla på att skicka... [/quote]

Såja, nu f(r)unkade det, man tackarrrrrrr, jag ska se om jag kan fixa lyriken till den Image
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by herrskogstrand »

on 05/04/2011 at 18:59:54, Per Hummer wrote:Den versionen av "Jag vill runka balle" var underbar Image [/quote]

Synd att den bara är rippad i 128 kbit/s
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by herrskogstrand »

Men jag har en annan Ripp( allltså inte Blommråbins ripp) utan en ripp gjord av Roger Ballis på Luftkaffe.se där är Nu har jag knullat morsan med som sista insalg på A-Sidan nu tror jag inte att det är orginal men nog av spelat av orginalet

Är detta beviset att det sådes två versioner av E.Hitler & Luftwaffe Nr.2?
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Långis »

on 05/05/2011 at 16:47:30, Herrskogstrand wrote:Men jag har en annan Ripp( allltså inte Blommråbins ripp) utan en ripp gjord av Roger Ballis på Luftkaffe.se där är Nu har jag knullat morsan med som sista insalg på A-Sidan nu tror jag inte att det är orginal men nog av spelat av orginalet

Är detta beviset att det sådes två versioner av E.Hitler & Luftwaffe Nr.2? [/quote]
Det var väl den rippen som delades ut via torrenten? Den är felaktigt ihopplockad. Nu har jag knullat morsan ska inte finnas med på kassetten. Troligtvis är den outgiven.
herrskogstrand
Levertransplanterad
Posts: 1283
Joined: 05 Jan 2011, 06:50
Location: Jämtlands Län

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by herrskogstrand »

on 05/05/2011 at 17:10:34, Långpanna wrote:Det var väl den rippen som delades ut via torrenten? Den är felaktigt ihopplockad. Nu har jag knullat morsan ska inte finnas med på kassetten. Troligtvis är den outgiven. [/quote]

Nej det tror jag inte eftersom Roger Ballis är rippad i 128 kbit/s mednas den andra i är i 320 kbit/s så jag tror den rippen delades ut är gjort av Blommråbin
BOB-blommorobin
Obotlig alkoholist
Posts: 581
Joined: 21 Jan 2010, 11:44
Location: Sweden : Västra Götaland

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by BOB-blommorobin »

Jo Långpanna har rätt, det är fel på den jag fixade, har av misstag när jag ljudtvättat lagt över fel fil i mappen tror jag, när jag gick igenom kassettet (skickade även oklippta) så kom jag på att det är fel, dock ligger faktiskt Morsan-låten, bandet är kopia av orginalet, kan vara så att de spelat av en annan låt på den..
Jag kunde gjort allting 100 gånger bättre, men nu gjorde jag inte det.
Långis
Posts: 4558
Joined: 07 Oct 2004, 07:59
Contact:

E. Hitler & Luftwaffe Nr 2 TORRENT!

Post by Långis »

Har diskuterat detta med en person idag. Förmodlligen måste vi hitta ett original där denna låt finns med för att man ska kunna bekräfta. Annars blir det svårt.
Post Reply