Carola...

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Carola...

Post by overkill »

Köpte nyligen min första Carola-platta - och antagligen också den enda och sista. Den heter Standby with Carola Häggqvist och är faktiskt hårdrock, tro det eller ej. Ganska bra av det jag hört hitils. Carola sjunger på ca hälften av låtarna, på de andra är det nån annan som sjunger, en kille.

Den släpptes faktiskt 1983 alltså samma år som hon senare slog igenom med Främling, fast tidigare under året. Ska finnas utgiven på CD också men då heter den Carola - Standby, Carola var väl den enda i gruppen som blev känd.
Ursprungligen släpptes den på bolaget Rosa Honung som mest hade en massa punkband på sitt bolag.

Nån som hört den? den är faktiskt ganska bra och ska man ha nån skiva med Carola är det denna. Även om hon är en hyffsad sångare är det mesta hon gjort ren skit. Image
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Carola...

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Köpte nyligen min första Carola-platta - och antagligen också den enda och sista. Den heter Standby with Carola Häggqvist och är faktiskt hårdrock, tro det eller ej. Ganska bra av det jag hört hitils. Carola sjunger på ca hälften av låtarna, på de andra är det nån annan som sjunger, en kille.

Den släpptes faktiskt 1983 alltså samma år som hon senare slog igenom med Främling, fast tidigare under året. Ska finnas utgiven på CD också men då heter den Carola - Standby, Carola var väl den enda i gruppen som blev känd.
Ursprungligen släpptes den på bolaget Rosa Honung som mest hade en massa punkband på sitt bolag.

Nån som hört den? den är faktiskt ganska bra och ska man ha nån skiva med Carola är det denna. Även om hon är en hyffsad sångare är det mesta hon gjort ren skit. Image
Carolas pattar
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Carola...

Post by overkill »

Ja, alla brudar har pattar och vad det har med musik att göra kan man ju fråga sig.
Evert Meduza
Levertransplanterad
Posts: 1987
Joined: 06 Jan 2011, 10:11
Location: SKÅNE!
Contact:

Carola...

Post by Evert Meduza »

Overkill wrote:Ja, alla brudar har pattar och vad det har med musik att göra kan man ju fråga sig.
Vad jag menar är att jag är anti mot allt vad Carola Häggqvist utom hennes pattar.

Det enda hon duger till är att Eddie gjorde låtar om hennes pattar, nu så lever han tyvärr inte längre och därför så duger Carola inte till någonting alls överhuvudtaget längre.
Sen så e' de' dags å' börja ragga runt, gasa på som f*n o' bara ragga runt, spela bästa raggarlåten, dunka takten uti plåten, visa röven här o' där o' ragga runt!
User avatar
sten1972
Periodare
Posts: 288
Joined: 08 Sep 2008, 11:37
Location: Swärrje

Carola...

Post by sten1972 »

Carola var och är en Sveriges bästa sångerskor genom tiderna. Som pop- / schlagerartist är hon en av dom bästa i världen! Sedan behöver man ju inte gilla henne som person för det. Kan ju tillägga att en av mina favoritlåtar med henne är "Sanna vänner", men jag äger ingen skiva med kvinnan.
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Carola...

Post by overkill »

Evert: Jag är heller inget större fan av kvinnan förutom Standby-plattan då. Hennes pattar i all ära men det finns många som har lika fina/finare pattar som carola också. Mitt patt-gillande har alltså inte direkt med just Carola att göra Image Hon är en hyffsad sångare men tyvärr är det mest skit hon gjort. Dock ville jag uppmärksamma denna plattan som faktiskt är bra.

Eddie gjorde ju låtar om precis allt möjligt och de få gångerna han nämnde Carola runt 83 blev ju rätt roligt men inte tack vare Carola i sig. Det är Eddie som är rolig, inte Carola Image
Image
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Carola...

Post by overkill »

Sten: Ja som person verkar hon ju lite speciell också. Men många kända är ju lite udda typer men man måste ju inte älska dem för det.

Ta t.ex Ted Nugent, en gitarrist från USA som har gjort en del bra låtar men med ganska extrema åsikter. En del bra musik alltså men en idiot som person (mer eller mindre). Han är bl.a helnykterist och har enligt egen utsago nästan aldrig druckit alkohol någonsin, och förespråkar bl.a att alkolister borde avrättas.

Glömde ju förresten att jag gillade Fångad i en stormvind med Carola när jag var mindre. Tycker än idag att den är ganska bra men det knappast nått man lyssnar på.

Last edited by overkill on 03 Feb 2012, 23:31, edited 1 time in total.
Post Reply