Sanningen bakom Bordellmammas Julvisor

Diskutera musik i alla former i detta forum
Post Reply
overkill
Levertransplanterad
Posts: 2400
Joined: 19 Jun 2005, 15:47

Sanningen bakom Bordellmammas Julvisor

Post by overkill »

Just det, så här i Jul tider passar det bra med lite passande julmusik, och en skiva jag kan rekomendera är Bordellmammas Julvisor.
Sanningen bakom är dock att det inte alls är Johnny Bodes verk som många tror. Det har visat sig att bl.a Lasse Holm av alla människor ligger bakom den. Kolla länken nedan.

Men förvirringen är fullt förståelig, omslaget ger ingen info om medverkande och lite info överhuvudtaget.
Dessutom förutsätter man ju nästan att det är Bode, då han själv gav ut skivor under namnet Bordellmammas visor.

http://johnnybode.blogspot.se/2011/09/s ... visor.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Klockren skiva som varmt rekomenderas! Jag har den på LP. Vet att den har funnits på CD, men jag tror att den numera
är utgången (?). Rätta mig gärna om jag har fel. Själv har jag LP´n samt en kopia av CD´n.
E.Hitler
Helgfyllo
Posts: 160
Joined: 21 Jun 2010, 13:26

Re: Sanningen bakom Bordellmammas Julvisor

Post by E.Hitler »

själv äger jag en lp med samma artist som heter: Gammeltjo med Bordellmamman har även den på cd kopia
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Re: Sanningen bakom Bordellmammas Julvisor

Post by uy »

Ja, den skivan har jag hört förut. Min mamma har den på CD, jag kanske skulle ta och låna den vid något tillfälle. Jag hade dock inte den blekaste aning om vem som legat bakom skivan, men jag anade att det inte var Bode. Tack för den infon!
Skitarna ska va' lika långa i år
Post Reply