Konserter ni varit på?

Allmän diskussion om Eddie Meduza
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Konserter ni varit på?

Post by rex »

Med Eddie alltså,själv har jag bara haft förmånen att studera den store på nära håll en gång, 1983 tror jag att det var, när han var i sitt esse Image På ett ställe som kallades Kåken i Dalsland.
Det var tider det,får hålla med rockern lite: Image 80-talet, det var grejer!!
grovsnus
Helgfyllo
Posts: 78
Joined: 15 Oct 2004, 13:38

Konserter ni varit på?

Post by grovsnus »

Jag såg Eddie Meduza 2001 på Halloween-rocken i Svärdsjö.
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Konserter ni varit på?

Post by gammalhardrockare »

Såg honom 83 i Hunnebo folkets park på västkusten och på "Kåken" i Dalsland. Såg honom även i Kil i Värmland 01 (tror jag) men var för full för att minnas något av konserten. Träffade honom dock senare på hotellrummet. Kände en kille i hans kompband lite lätt, därav närkontakten med Den Store konstnären och musikern.

Kan nämna att han var lika packad som jag, om inte värre. Han satt på en stol, dyngrak i bara kalsonger och Cowboyboots och yrade.
User avatar
uy
Levertransplanterad
Posts: 5438
Joined: 13 Oct 2004, 15:42
Location: Dalarna, Dalarna
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by uy »

Jag har bara sett honom en gång och det var i Idre sommaren 2000.
Last edited by uy on 22 Nov 2005, 22:01, edited 1 time in total.
Skitarna ska va' lika långa i år
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by Jungbacka Erik »

Såg honom på hans Finlandstour 1990 eller 91. Ett jävla ös var det. Ölen flödade och volymen var en bra bit över smärtgränsen. Själv stod jag högst 2 meter från en högtalare, vilket resulterade i att man förutom en jävla baksmälla hade ett pipande ljud i båda öronen dagen därpå. Följande dag var förstås arbetsdag, och som om det inte varit nog hade jag punka på bilen också Image Men till jobbet tog jag mig, som den sega (dumma) finne jag är Image
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Konserter ni varit på?

Post by rex »

Jojo ni har nog lite sisu,ni finnar Image Däremot kanske det var lika bra att det var punka på bilen Image
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by Jungbacka Erik »

Jag bytte ju däck förstås Image, men min jobbarkompis fick köra bilen (han var nykter).
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Konserter ni varit på?

Post by rex »

Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Konserter ni varit på?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

Var du möjligtvis med på Eddie vid Hunnebostrandsparken 83 eller om det var 84? Jag minns nämligen inte om det var där eller om det var på "Kåken" i Dalsland som han började uppträdandet med att vackla omkring på scenen och vråla "Kuken står!" hela tiden?

Hur som helst så var det verkligen rock´n roll! Kan det bli mer rock egentligen?
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Konserter ni varit på?

Post by rex »

Vet inte faktiskt....Fylleminnen som är över 20 år gamla är nog väl luddiga Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Konserter ni varit på?

Post by gammalhardrockare »

Rex:

För mig är det tvärtom! Fylleminnen från tonårstiden sitter där de sitter, stenhårt, medans jag inte har en aning om vad jag gjorde förra året.

De bästa minnena har jag dock från en tid lite längre fram i tiden, somrarna 88 och 89. Det var jävlar i mig tider det!
Mycket flickor, bra betalt arbete och mitt fina hår hade jag fortfarande kvar...
Last edited by gammalhardrockare on 25 Nov 2004, 01:25, edited 1 time in total.
retepnoslack
Levertransplanterad
Posts: 1503
Joined: 01 Dec 2004, 14:34
Location: Åmål, Dalslands enda stad.
Contact:

Konserter ni varit på?

Post by retepnoslack »

Jag hann tyvärr aldrig, att gå på någon konsert med honom innan....ja, ni vet.

Det var ju för jävligt, att man aldrig kunde få tummen ur och helt sonika sticka dit. Han uppträdde ju väldigt ofta i "Bengtsfors-parken" vill jag minnas.
Eddie
Obotlig alkoholist
Posts: 894
Joined: 14 Dec 2004, 13:32
Location: Strängnäs

Konserter ni varit på?

Post by Eddie »

Vet inte faktiskt....Fylleminnen som är över 20 år gamla är nog väl luddiga Image
Tycker de är tillräckligt luddiga dagen efter....

Han skulle ha haft en konsert här i kommunen, men den blev visst inställd så jag har visst haft oturen att aldrig se honom live Image
whonka
Periodare
Posts: 340
Joined: 21 Oct 2004, 09:46
Location: Jämtland

Konserter ni varit på?

Post by whonka »

Jag har tyvärr aldrig fått se honom live. Image
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Konserter ni varit på?

Post by wiking »

RetepNoslack wrote:Jag hann tyvärr aldrig, att gå på någon konsert med honom innan....ja, ni vet.

Det var ju för jävligt, att man aldrig kunde få tummen ur och helt sonika sticka dit. Han uppträdde ju väldigt ofta i "Bengtsfors-parken" vill jag minnas.
Sista gången jag såg honom var i Bengtsfors-parken, den bästa Eddie spelningen jag varit på var det också. Han spelade även en outgiven låt som ingen hört förut, och så vitt jag vet så har jag aldrig hört den igen så den blev nog aldrig inspelad.
Last edited by wiking on 24 Nov 2005, 20:33, edited 1 time in total.
Post Reply