Dumma uttryck

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Dumma uttryck

Post by rex »

Finns två som jag retar mig alldeles särskilt på det ena är "Spritfest" vafan annars? Löjligt!

Det andra är "Barnfödd" kommentarer överflödiga,eller hur?
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Dumma uttryck

Post by gammalhardrockare »

Ja, Rex har rätt. Spritfest är ett uttryck som jag har retat mig på länge. Sprit är ju fest och är det fest, ja då dricker man sprit.
Vad annars?
Vad i helvete skulle man annars göra på en fest - Ta på sig lustiga hattar, tuta i plasttutor och kasta konfetti på varandra?
Nu kan man ju kanske göra som barnen, dvs dricka läsk, käka chips och leka tillsammans. Men då är det barnkalas och det är något helt annat.

När jag tänker efter så har jag aldrig varit på något annat än spritfester i vuxen ålder. Dvs alldeles vanliga fester för vuxna människor.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Dumma uttryck

Post by E-M »

on 04/26/2009 at 19:34:08, GammalHardrockare wrote:Ja, Rex har rätt. Spritfest är ett uttryck som jag har retat mig på länge. Sprit är ju fest och är det fest, ja då dricker man sprit.
Vad annars?
Vad i helvete skulle man annars göra på en fest - Ta på sig lustiga hattar, tuta i plasttutor och kasta konfetti på varandra? [/quote]

Det är ju just det folk brukar göra när de har druckit. Utan alkoholen hade det nog inte blivit så livat.
Post Reply