Tvångssterislisering, värt att damma av!

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tvångssterislisering, värt att damma av!

Post by ozzman »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5416112.ab

När man läser sånt här så inser man att tvångssterilisering inte var så dumt i alla fall. Tänk om man åtminstone hade kunnat sterilisera det här aset efter de två första barnen eftersom man redan då såg att det gick åt helvete. Då hade i alla fall 2-åringen sluppit födas och växa upp i total misär.
En annan sak som blir smärtsamt tydligt är också hur svårt det är att omhänderta barn i Sverige. Det är nästan som om rättssystemet i Sverige anser att föräldrar skulle ha någon slags gudagiven rätt till sina barn oavsett hur illa lämpade de är för att vara föräldrar. Jag tycker socialen skulle vara betydligt snabbare att omhänderta och adoptera bort barn som fa illa.
rex
Levertransplanterad
Posts: 4375
Joined: 29 Oct 2004, 13:21

Tvångssterislisering, värt att damma av!

Post by rex »

Japp! Helt överens,först ut på planen för Sterilisering är Dyslektikerna!
sharpie
Helgfyllo
Posts: 104
Joined: 08 Sep 2008, 11:40

Tvångssterislisering, värt att damma av!

Post by sharpie »

Visst är det synd om 2-åringen, men samtidigt så är hon minst och kommer komma ihåg minst av detta, det är nog värre för dom andra två.

Men det ger lite Dave Pelzer - Pojken Som Kallades Det (Skitbra bok) vibbar. Nästan hemskare faktiskt.. Image
gammalhardrockare
Levertransplanterad
Posts: 5422
Joined: 01 Jan 1970, 01:00

Tvångssterislisering, värt att damma av!

Post by gammalhardrockare »

Håller med JW fast jag kör nog en lite hårdare linje. Men å andra sidan så var det länge sedan som jag övergav de demokratiska värderingarna.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

Tvångssterislisering, värt att damma av!

Post by E-M »

Jag förstår inte vad vitsen med att ge henne fängelse i sex år är. Gör man något sådant är man uppenbarligen inte riktig i huvudet. Det enda rätta är väl att låsa in henne på något psykhem. Där kan hon gott sitta livet ut.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

Tvångssterislisering, värt att damma av!

Post by ozzman »

rex wrote:Japp! Helt överens,först ut på planen för Sterilisering är Dyslektikerna!
Det är inte jag som är dyslektisk. Det är mitt tangentbord.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

Tvångssterislisering, värt att damma av!

Post by wiking »

Hon miste vårdnaden men hade fått tillbaka den igen, för att sedan göra allt det där. Helt otroligt, man tror knappt att det är sant Image
Det borde absolut vara lättare att ta vara på barn som lever med sådana föräldrar, och där med lättare att för barnlösa par att adoptera svenska barn.
Post Reply