"Fler poliser sätts in mot fildelare"

Snacka om vad som helst.

Moderator: hakan

Post Reply
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Fler poliser sätts in mot fildelare"

Post by E-M »

http://nyhetskanalen.se/1.1047101/2009/ ... re#comment

Nu jublar väl JW med flera kan jag tro. Personligen tycker jag det är slöseri med resurser, varför inte använda poliserna till att utrdea... ja, varför inte något grövre brott som snatteri?

Jag har sagt det förut, jag och (alla) andra som är för fri fildelning är för själva konceptet inte att det är gratis. Jag betalar t.ex. för Spotify, där har de verkligen hajjat hur det ska gå till. Och jag tänker fortsätta ladda ner amerikanska TV-serier och filmer någon enstaka gång tills det kommer värdiga betalalternativ.

Det kvittar dock vad man säger för alla gamla stofiler tycks ändå tro att "vi" är snorungar som bara vill ha allt gratis.
ozzman
Levertransplanterad
Posts: 4728
Joined: 27 Jul 2007, 01:49
Location: Kungliga hufvudstaden
Contact:

"Fler poliser sätts in mot fildelare"

Post by ozzman »

E-M wrote:http://nyhetskanalen.se/1.1047101/2009/ ... re#comment

Nu jublar väl JW med flera kan jag tro. Personligen tycker jag det är slöseri med resurser, varför inte använda poliserna till att utrdea... ja, varför inte något grövre brott som snatteri?

Jag har sagt det förut, jag och (alla) andra som är för fri fildelning är för själva konceptet inte att det är gratis. Jag betalar t.ex. för Spotify, där har de verkligen hajjat hur det ska gå till. Och jag tänker fortsätta ladda ner amerikanska TV-serier och filmer någon enstaka gång tills det kommer värdiga betalalternativ.

Det kvittar dock vad man säger för alla gamla stofiler tycks ändå tro att "vi" är snorungar som bara vill ha allt gratis.
Nja, det vette fan om det är optimalt utnyttjande av pilisens resurser att sätta 15 man på att söka efter fildelare. Naturligtvis skall lagar efterlevas men i det här fallet så känns det ganska tveksamtnär branschen inte verkar ha något emot att jaga själva.

Jag kanske är en gammal stofil nu men jag var inte det i mitten av 80-talet när jag skickade "crackade" C-64 och Amigaspel kors och tvärs över världen.
Naturligtvis inte för att det var för dyrt att köpa spelen, oh nej, vi kopierade eftersom spelbolagen var så giriga och utnyttjade oss genom att sätta överpriser på spelen opch utnyttja sin monpolställning Image

Det som många yngre så lätt glömmer är att vi som är lite äldre faktiskt har varit unga vi också, hur otroligt det än kan låta.
E-M
Levertransplanterad
Posts: 4364
Joined: 08 Oct 2005, 15:21
Location: Någonstans i Västra götaland;)

"Fler poliser sätts in mot fildelare"

Post by E-M »

Haha ja där ser man Image Jag meande inget personligt mot just dig, JW. Tänkte bara ge igen lite för alla gånger jag blir kallad snorunge Image

Visst, jag kan medge att gratis är gott, naturligtvis...

Jag tänker bara på vilka möjligheter som kan öppnas upp om bara alla företag skulle vilja satsa på internet istället för att börja kräva hutlösa skadestånd. Sedan så är de faktiskt giriga och utnyttjar oss Image Ta bara en biofilm, även om inte många ser den så drar de in en satans massa pengar på den, jag menar att det går ingen nöd på dem direkt. För det är just de stora företagen som går med miljardvinster som är så emot detta med fildelning. Men så har det alltid varit när det gäller att gå över till något nytt, därför tror jag att om fem år så kommer det se lite annorlunda ut.
Last edited by E-M on 15 Jun 2009, 20:54, edited 1 time in total.
Jungbacka Erik
Site Admin
Posts: 2475
Joined: 01 Jan 2001, 01:01
Location: Vasa - Finland
Contact:

"Fler poliser sätts in mot fildelare"

Post by Jungbacka Erik »

För varje polis som jagar fildelare är det en polis mindre som jagar pedofiler på nätet.
wiking
Levertransplanterad
Posts: 1827
Joined: 02 Jan 2005, 17:45

"Fler poliser sätts in mot fildelare"

Post by wiking »

Dagens i-lans problem.
Post Reply